reklam

Avukat Portalınde bilinmesi gerekenler

UYAP Avukat Bilgi Sistemi (Avukat Portalı)

UYAP kapsamında geliştirilen Avukat Bilgi Sistemi (Avukat Portalı) aracılığıyla avukatlara internet üzerinden on-line yargı hizmeti sunulmaktadır. Bu hizmetten yararlanmaya ilişkin gerekli bilgiler, Avukat Portalında yer almaktadır.

Avukatlar, internet üzerinden, UYAP Avukat Portalına erişerek yetkileri dâhilinde sistemdeki vekâleti bulunan dava dosyalarını (vekâleti bulunmayan dava dosyalarını da ilgili hâkiminden onay alarak) inceleyebilmekte ve bu dosyalardan suret alabilmekte; 2008 yılı ortalarından itibaren elektronik imza ile sistemdeki dava dosyalarına evrak katabilmekte, yeni dava dosyası açabilmekte ve Vakıfbank’ta hesabı bulunan veya Barokartı olan avukatlar on-line harç ödeyebilmektedirler.

24/12/2010 tarihinden itibaren Vakıfbank’ta hesabı bulunan avukatların yargı masraflarını (pul ve dosya masrafı) ödeyebilmeleri de sağlanmıştır. Yine avukatlara, Adalet Bakanlığı ile Türkiye Barolar Birliği arasında 02/05/2011 tarihinde imzalanan Veri Erişim, Paylaşım ve Kullanım Esaslarına Dair Protokol hükümleri çerçevesinde TBB tarafından avukatlara verilen Barokart kullanılarak harç ve masraf ödeme imkânı sunulmuştur.

Avukatlar, Barokart kullanarak başka bankalardaki hesaplarından ödeme yapabilmektedir.

Harç ve masraf ödenmesine ilişkin detaylar UYAP Avukat ve Vatandaş Ödeme Sistemleri başlığı altında açıklanmıştır.

2015 yılı itibariyle avukatların adliyeye gitmeden UYAP Avukat Portal Bilgi Sisteminden elektronik imzaları ile idari yargıda dava açabilmeleri ve Cumhuriyet Başsavcılıklarına şikâyet dilekçesi gönderebilmeleri sağlanmıştır.

2017 yılı sonu itibariyle UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi’ne tanımlı avukat sayısı 111.939’dur.

SIKÇA SORULAN SORULAR

1) UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi’ni Kimler Kullanabilir?

Baro Başkanlıkları ve ilgili adli yargı adalet komisyonu başkanlıkları tarafından avukat olarak kaydı yapılan tüm avukatlar UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi‟ni kullanabilmektedirler.

2) Avukat Kayıt İşlemleri Hangi Birim Tarafından Yapılmaktadır?

Avukatların UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi‟ni kullanabilmeleri için “Avukat Tanıtım Formu” ile bağlı oldukları Baro Başkanlıkları veya adli yargı adalet komisyonu başkanlıklarına kayıt işlemleri için müracaat etmeleri gerekmektedir.

3) Kayıt İşlemleri Sonrasında Sistem Ne Zaman Aktif Edilecektir?

Avukat olarak kayıt işlemlerine müteakip elektronik imza veyahut mobil imza ile UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi‟ne giriş yapılabilmesi mümkündür.

4) Avukat Portal’da Ne Tür Bilgilere Ulaşabilmekte ve Hangi İşlemler Yapılabilmektedir?

Avukat Portal sayesinde avukatlar, yetkileri dâhilinde UYAP ta bulunan dava dosyaları ve icra takiplerine ulaşabilmekte ve inceleyebilmektedir. Bu sistem sayesinde avukatlar, elektronik ortamda dava açabilmekte, dava dosyalarından suret alabilmekte; elektronik imza ile sistemdeki dava dosyalarına her türlü belge gönderebilmekte, dosya safahat bilgilerine ulaşabilmekte, duruşma günlerini sorgulayabilmekte, dava harç ve masraflarını ödeyebilmektedir. Yargıtay ve Danıştay‟daki vekili olduğu dava dosyasına ulaşabilmekte, savcılığa şikayet dilekçesi gönderebilmekte, adres, iletişim ve banka IBAN bilgilerini güncelleyebilmektedir. Avukatlar dava dosyaları üzerinde yapılan işlemlerden anında bilgi sahibi olmak için UYAP SMS Bilgi Sistemine üye olarak kısa mesajla bilgilenebilmektedir.Avukatlar UYAP Avukat Bilgi Sistemi aracılığıyla; Duruşma listesi görüntüleme, Gider avansı ödeme, Duruşma tutanağını görüntüleme, Dava açma gibi işlemleri yapabilirler. Avukatlar UYAP sistemi aracılığıyla elektronik ortamda Sulh Ceza Hakimliği’ne başvuruda bulunamamaktadırlar.

5) Avukat Portal Üzerinden Dava Açma İşlemlerinde Zaman Kısıtlaması Bulunmakta mıdır?

UYAP Avukat bilgi sisteminde ödeme işlemi dışında tüm işlemler 7 gün 24 saat esasına göre yapılabilir. Ancak UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi üzerinden gerçekleştirilen ödemelerin UYAP Bilişim Sistemi veznelerine aktarılmasından önce yapılan işlem kontrolü nedeniyle 23:45 ile 00:15 saatleri arasında UYAP Avukat Portal bilgi Sistemi üzerinden dava açma v.b ödeme yapılması gereken işlemler yapılmamakta, ödeme yapılmasını gerektirmeyen evrak gönderme, dosya inceleme v.b işlemler ise yapılabilmektedir.

6) Avukat Portal Üzerinden İcra Takibi Açılabilmesine Yönelik Zaman Kısıtlaması Bulunmakta mıdır?

İcra Dairelerinin kasa hesabı işlemleri nedeniyle 16:00 – 16:45 saatleri arasında UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi üzerinden icra takibi (e-takip) yapılamamaktadır.

7) Avukat Portal’daki Programlar Menüsü Nedir?

Programlar Menüsünde, Avukat Portal‟a giriş yapabilmek için gerekli olan tarayıcılar ve giriş yaptıktan sonra, evrakları görüntülemek için gerekli olan UYAP Editör ve Java programı mevcuttur.

8) Avukat Portalda yer alan Kişisel Bilgilerim Menüsünde Neler Yapılabilir? (Yeni)

Ekranlarınızda yer alan “Kişisel Bilgilerim” menüsüne gelerek resminizi güncelleyebilir, Baro kart bakiyenize bakabilir, “Mobil Kullanıcı İşlemleri” sekmesi seçilerek mobil kullanıcı şifrenizi oluşturabilir ve güncelleyebilirsiniz.

9) Avukat Portal üzerinden İletişim Bilgileri güncellenebilir mi? (Yeni)

Portal ekranlarında yer alan “UYAP Bilgileri” menüsünün altında yer alan “İletişim Bilgileri” sekmesi seçilerek, açılan ekranda cep telefon numaranızı, elektronik posta adresinizi ve faks numaranızı ekleyebilir ve güncelleyebilirsiniz.

10) Avukat Portal üzerinden Adres Bilgileri değiştirilebilir mi?

Ekranlarınızda bulunan “UYAP Bilgileri” menüsü altında yer alan “Adres Bilgilerim” sekmesi seçilerek, açılan ekranda “+Yeni Adres Ekle” butonuna basınız ve açılan pencerenin içerisine gerekli bilgileri girdikten sonra adres güncelleme işlemini yapabilirsiniz.

11) Avukat Portal da İban Bilgilerimi nasıl değiştirebilirim?

UYAP bilgileri menüsü altında yer alan “İban Bilgilerim” sekmesini seçiniz, açılan ekranda yeni İban numaranızı girdikten sonra “ekle” butonuna basarak İban bilgilerinizi güncelleyebilir, “sil” sekmesine basarak eski kayıtlarınızı silebilirsiniz.

12) Avukat Portal da Dosya Sorgulamayı nereden yapabilirim?

Dosya İşlemleri Menüsünün hemen altında yer alan Dosya Sorgulama sekmesine basınız. Açılan ekranda ilgili bölümleri seçerek (Yargı Türü, Yargı Birimi, Dosya Durumu Açık-Kapalı) Genel sorgulama, Esas no ile sorgulama, Açılış Tarihi ile sorgulama, Kapanış Tarihi ile sorgulama, Taraf ile sorgulama yapabilirsiniz. Yine Aktarılan Dosyalarınızı da Dosya Türü ve Dosyası Aktarılan Birim kısmını doldurarak sorgulama yapabilirsiniz.

13) Avukat Portal da yaptığım işlemleri listeleyebilir miyim ayrıca evrakın nerede olduğunu görebilir miyim?

İşlemlerim Menüsü seçilerek açılan ekranda tarih aralığı verilerek ya da iş emir no numarası bölümü doldurularak devam eden ve tamamlanan iş emirlerinizi listeleyebilirsiniz. İlgili listede İşin Adı, İş Emir No, İş Emir Tarihi, Gelen Evrak Kaydı- dosya birimi-evrak tarihi ve evrak numarası( x Mahkemesi x tarih ve saat x no şeklinde), İşin Durumu (Devam eden-Tamamlanmış), Dosya Numarası, İşin Kimde olduğuna bilgiler yer alır. İlgili listede ayrıca gönderdiğiniz evrakı görüntüleyip kayıt edebilirsiniz.

14) Avukat Portal sisteminde Yargıtay da bulunan dosyaları sorgulayabilir miyim?

“Yargıtay Dosya Sorgulama” menüsünü kullanarak açılan ekranda ilgili daireyi seçerek sorgulama yapabilirsiniz.

15) Avukat Portal sisteminde Danıştay da bulunan dosyaları sorgulayabilir miyim?

“Danıştay Dosya Sorgulama” menüsünü kullanarak açılan ekranda ilgili daireyi seçerek ya da geldiği yer esas karar numarası bölümlerini doldurarak sorgulama yapabilirsiniz.

16) Avukat Portal’dan dava ve icra takibi açılabilir mi?

Portal da yer alan E-Dava ve E-Takip Aç Menüsü seçilerek açılan pencere üzerinden hangi birim ile ilgili işlem yapılmak isteniyorsa sekmesine basınız. Açılan ekranda ilgili bölümleri doldurarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.

17) Avukat Portal’dan vekaletname gönderilebilir mi?

Portal da yer alan “Vekaletname İşlemleri” menüsü seçilerek açılan pencere üzerinden istediğiniz ilgili Yargı Türü, Yargı Birimi, İli, Adliyesi, Adli Yargı Birimi, Doya Yıl-No(Esas No) bölümleri doldurularak vekaletnamenizi gönderme işlemini tamamlayabilirsiniz.

18) Avukat Portal sisteminden duruşma dosyalarını sorgulayabilir miyim?

Portal ekranlarınızda yer alan “Duruşma Sorgulama” menüsü kullanılarak açılan ekranda istediğiniz tarih aralığını girerek (Maks.30 gün) sorgulama yapabilirsiniz.

19) Avukat Portal sistemi üzerinden safahat sorgulama yapılabilir mi?

Portal ekranınızda bulunan “Safahat Sorgulama” menüsü seçilerek açılan ekranda görüntülenmesi istenilen Yargı Türü, Yargı Birimi, Safahat Türü ve istenilen Tarih aralığı girilerek (maks.30 gün) sorgulama yapılabilir. Yapılan sorgulama da ilgili yargı türü biriminin listelenmesine izin verdiği bilgiler görüntülenebilecektir.

20) Avukat Portalda açılacak davaya dair harç hesaplama yapabilmek mümkün müdür?

Portal ekranlarında bulunan “Harç Hesaplama” menüsü seçilerek, açılan ekranda hangi mahkemede ne ile ilgili dava açılacak ise gerekli bilgilerin eksiksiz doldurulması halinde harç hesaplama net olarak yapılabilmektedir.

21) Avukat Portal sistemi üzerinden vekil olarak hangi dosyalardan sms alıp, almadığımı öğrenebilir miyim?

Portal ekranlarında bulunan “SMS İşlemleri” menüsü kullanılarak, açılan ekranda ilgili dosya ya da birim alanları doldurularak sorgulama yapılabilir. Yapılan sorgulamada listelenen dosyalar için SMS abonelik durumu “Aktif” ya da “Pasif” olarak güncellenebilmektedir. Ayrıca “Aktif” halde bulunan dosyalar için “Mesajları Düzenle” seçeneği butonuna basarak, açılan pencere içinde istenilen sorgu kodları seçimi yapılabilmektedir.

22) UYAP Bilgi Sisteminde kullanabileceğim programları nereden temin edebilirim, nasıl erişebilirim?

Portal ekranlarında yer alan “Programlar” menüsü sekmesi kullanılarak, açılan ekranda gerekli programlar listesine erişebilir, istenilen programın linklerine basarak bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

23) Arabulucu Portal/Avukat Portal/Vatandaş Portal/Kurum Portal’a giriş yapıyorum/yapamıyorum. Dosyaları görebiliyorum ancak evrakları görüntüleyemiyorum. (Evrak Görüntüleme Hatası) Ne yapmam gerekir?

Öncelikle Arabulucu Portal/Avukat Portal/Vatandaş Portal/Kurum Portal bunlardan birini kullanmak istiyorsanız. Bilgisayarınızdan giriş yaparken Google Chrome tarayıcısını kullanmanız gerekmektedir. Elektronik imza (E-imza) ile ya da e-devlet şifresi kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz. (E-Devlet şifresi ile girişlerde hata alırsanız 160 numaralı telefonu arayabilirsiniz).

Yeni UYAP uygulaması (e-imza girişi için) ile Google Chrome tarayıcı üzerinden giriş yapmak için Pin bölümünün anahtar işaretine tıklayınız. Açılan pencerede tarayıcı seçimini “Chrome” olarak seçtikten sonra “kaydet” butonuna basınız. Uygulama üzerinden Elektronik imzanızın Pin kodunu girip, imzala butonuna basarak giriş yapınız.

Portal da belgeleri görüntüleyebilmeniz için “UYAP Editör Programı‟nın” kurulu olması gerekir.

http://arabulucu.uyap.gov.tr/main/arabulucu/programlar.jsp https://avukat.uyap.gov.tr/mail/avukat/rpogramlar.jsp , http://kurum.uyap.gov.tr/main/kurum/programlar.jsp

http://vatandas.uyap.gov.tr/main/vatandas/programlar.jsp

adreslerinden ulaşabilirsiniz.

Ayrıca Google chrome tarayıcısında giriş yapmak için tarama geçmişini temizleyiniz ve pop-uplara izin veriniz. (Bilgisayarınızda chrome‟u açınız. Sağ üst köşede yer alan Diğer‟i tıklayınız. Açılan ekranda “Geçmiş‟i” tıklayınız. Ardından ekranın sol tarafında yer alan “Tarama verilerini temizle” seçeneğine tıklayarak, geçmişi temizleyiniz. Pop-up Ayarlarınıza izin vermek için “Chrome‟u” açın. Sayfanın en üst köşesinde yer alan Diğer‟i tıklayınız. Açılan ekranda “Ayarlar” seçeneğini seçiniz. Ardından açılan sayfanın altında yer alan “Gelişmiş‟i” tıklayınız. “İçerik Ayarlarını” tıklayınız. Pop-up‟ları tıklayınız. “İzin verildi” açıp kapatabilirsiniz.

Avukat Portalda Bankaya Bağlan butonuna tıkladıktan sonra herhangi bir sayfa açılmıyor. Bankaya bağlanamıyorum. Bu nedenle de Vakıfbank‟a bağlanıp ödeme yapamıyorum. Bu sorunu nasıl çözerim? Bankaya Bağlan sayfasının açılmamasının nedeni tarayıcınızın Pop-up‟larının açık olmamasından kaynaklanmaktadır. Pop-up‟ları açmak için önce “Chome’u” açınız. Ekranın Sağ üst köşesinde bulunan Diğer’i tıklayın. Açılan ekranda “Ayarlar’ı” tıklayın. Ardından Altta yer alan “Gelişmiş’i” tıklayın. “İçerik Ayarlarını” tıklayınız. “Pop-up’ları” tıklayınız. “İzin verildi” açıp kapatabilirsiniz.

24) Avukat Portalda 9. Madde Kapsamında çıkan “Portal bilgi sistemi kullanım sözleşmesinin 9. Maddesi kapsamında kullanım tespit edildiğinden sisteme erişiminiz …/…/… tarih ve …/… saatte tekrar açılacaktır” uyarısı çıkmaktadır. Ne anlama gelmektedir?

Avukat Portal Bilgi Sistemi kullanım sözleşmesinin 9. Maddesi kapsamında kullanım tespiti;

  • Avukatlık Programları olarak tabir edilen programlar kullanılarak Avukat Portal Bilgi Sisteminde bir kişinin normal şartlar altında yapabileceğinin üzerinde işlem yapılıp robot yazılım gibi kullanılması ve bu sebeple de sistemde yavaşlamaya, aksamalara sebebiyet verilmesinin tespit edilmesi,
  • Birden fazla elektronik imzaya sahip kullanıcıların farklı lokasyon ve farklı IP blokları üzerinden aynı zaman diliminde Avukat Portala girişinin tespit edilmesi,

25) Elektronik imzamın pini kilitlendi. Ne yapmalıyım?

Elektronik imzayı satın olmuş olduğunuz firma ya da kurum (Tübitak, Türkiye Barolar Birliği, Turktrust, E-Güven, E-Tuğra vb.) ile iletişime geçiniz.

26) Avukat Portalda birden fazla Elektronik imzaya sahip kullanıcılar aynı IP adresi üzerinden sisteme giriş yaptığında son giren e-imza dışındakileri sistemden atmakta “Başka bir bilgisayarda ya da tarayıcıda oturum açıldı” şeklinde uyarı vermektedir. Kullanıcılar Statik IP kullanmalarına rağmen aynı hatayı almaktadır. Bu durumda ne yapılmalıdır?

Avukat Portal Bilgi Sistemine aynı IP üzerinden birden fazla e-imza ile giriş işlemi yapılabilir. Ancak Farklı IP adresleri üzerinden gelen isteklerde en son istekte bulunan IP adresindeki kullanıcı Avukat Portala girer diğer kullanıcılar sistemden düşer. Kullanıcıya da “Başka bir bilgisayarda ya da tarayıcıda oturum açıldı” şeklinde uyarı verir. Statik IP kullanılmasına rağmen halen bu şekilde sisteme giriş sağlayamayan kullanıcıların bilgisayarlarında VPN veya benzeri bir program mevcuttur. (Örneğin, Kurum avukatlığı veya banka avukatlığı yapan kullanıcılar bu kurum ve bankanın sistemlerine bağlanmak için kullandıkları sistem gibi. )Avukat Portala giriş yaparken bilgisayarlar da VPN uygulamaları açık olmamalıdır.

27) Avukat Portala Yeni UYAP Uygulaması üzerinden veya E-Devlet E-İmza Uygulaması üzerinden girmeye çalışırken, Uygulamaya tıklandığımda “Unable to launch application” şeklinde bir hata alıyorum. Ne yapmalıyım? Bu sorunu nasıl çözerim?

Bilgisayarınızdan Denetim Masasını, oradan da Java’yı açmanız gerekiyor. Java Control Panel içerisindeki ilk sekme olan General sekmesindeki Temporary Internet Files bölümün altındaki View butonuna tıklıyorsunuz. Açılan penceredeki bütün applicationları kırmızı çarpıyla silip Uygulamayı yeniden çalıştırmanız gerekiyor.

28) Uyap Doküman Editöründe ‘Javaw‟ Windows tarafından bulunamıyor. İsmi doğru yazdığınızdan emin olup yeniden deneyin. ” hatasının çözümü için ne yapılmalıdır?

Kullanıcı Uyap Doküman Editörü açmak için Mouse ile çift tıklandığında “ „Javaw‟ Windows tarafından bulunamıyor. İsmi doğru yazdığınızdan emin olup yeniden deneyin. ” hatası alıyorsanız. Bilgisayarınızda kurulu bir java programı olup olmadığını kontrol ediniz. Eğer Java programı kurulu değil ise;

http://arabulucu.uyap.gov.tr/main/arabulucu/programlar.jsp https://avukat.uyap.gov.tr/mail/avukat/rpogramlar.jsp , http://kurum.uyap.gov.tr/main/kurum/programlar.jsp

http://vatandas.uyap.gov.tr/main/vatandas/programlar.jsp adreslerinden bilgisayarınıza uyumlu java programını indirip kurulum yapınız.

Bilgisayarınızda java programı kurulu ise ve aynı hata alınmaktaysanız aşağıdaki adımları takip ederek Java Path işlemini yapmanız gerekmektedir.

  • Bilgisayarımdan C sürücüsü; C:\Program Files (x86)\Java\jreX.X.X_XXX\bin girilir ve sağ tıklanarak dizin kopyalanır.
  • Masaüstünden Bilgisayar ikonuna sağ tıklayıp “Özellikler” seçeneğine basınız.
  • Çıkan ekranda “Gelişmiş Sistem Ayarları – Gelişmiş – Ortam Değişkenleri – Path – Düzenle” butonuna basılarak “Değişken Değeri” dizini silmeden dizinin en başına gelinir ve kopyalanan dizin yapıştırılır. Yapıştırılan dizinin sonuna (“bin” den sonra) noktalı virgül konulur, tamam butonlarına basılarak ekran kapatılır.

29) UYAP da sorunsuz işlem yapabilmek için bilgisayarımda hangi programlar kurulu olmalıdır?

Portallar da sorunsuz bir şekilde işlem yapabilmek için öncelikle E-imzayı almış olduğunuz firma (Tübitak, Turktrust-Barolar Birliği, E-Güven, E-Tuğra, E-İmza v.s) ile irtibata geçip kurulumunu yaptırmanız gerekmektedir. Bunun ardından http://arabulucu.uyap.gov.tr/main/arabulucu/programlar.jsp https://avukat.uyap.gov.tr/mail/avukat/rpogramlar.jsp , http://kurum.uyap.gov.tr/main/kurum/programlar.jsp

http://vatandas.uyap.gov.tr/main/vatandas/programlar.jsp adreslerinden UYAP Editör Programını ve bilgisayarınız işletim sistemine göre Java yazılımını indirip bilgisayarınıza kurmanız gerekmektedir.

30) UYAP Editör Programını nasıl kurabilirim?

UYAP Avukat Portal https://avukat.uyap.gov.tr ve adresine giriş yapılır. Açılan sayfada “Programlar” başlığı altında “Uyap Editör Programı” indirilir. İndirme işleminin ardından indirmiş olduğunuz tarayıcının sol alt kısmında “uyap.zip” dosyasının indiği görülecektir. Mouse ile “uyap.zip” yazısının yanındaki yukarı doğru ok işaretine tıklayıp “Klasörde Göster” sekmesine tıklayın. Açılacak olan ekranda “uyap.zip” seçili olarak ekrana gelecektir. Burada “uyap.zip” dosyasına Mouse ile sağ klik yapıp “Klasöre çıkart uyap\” seçeneğini tıklayın. Aynı ekranda “uyap” klasörü oluşacaktır. Uyap → uyap klasörüne açın. Bunun içerisinde UKI_VX.X.X.exe dosyasına çift tıklayın. Ardından kurulumu aşağıda belirtildiği şekilde tamamlayarak UYAP Doküman Editörünü bilgisayarınıza kurun.

31) Doküman Editörüne tıkladığımda siyah ekran gelip gidiyor ve Editör açılmıyor. Ne yapmam gerekir?

Bilgisayarınızda kurulu olan UYAP Editör Programının son versiyonu olması gerekmektedir. Son versiyonu https://avukat.uyap.gov.tr/main/avukat/programlar.jsp adresinden indirebilirsiniz.

(Windows 7 ve üzeri için) Bilgisayarım → C Dizini → Kullanıcılar → Size Ait Kullanıcı (Örneğin; Ahmet, Avukat vb.) → .uki Klasörü → içerisinde bulunan acilisdegerleri.xml ve tercihler.xml dosyalarını siliniz.

Bu işlemlerin ardından UYAP Editör Programını tekrar çalıştırınız doküman editörünüz açılacaktır.

32) Yeni UYAP uygulamasını açmak istediğinizde aşağıdaki gibi “Application Blocked by Java Security” hatası alıyorsa ne yapılmalıdır?

Başlat menüsünden “Denetim Masasına” giriş yapınız. Denetim Masasından “Java” seçeneğine tıklayınız. Java Control Panel içerisindeki ilk sekme olan General sekmesindeki “Temporary Internet Files” bölümün altındaki “View” butonuna tıklayınız. Açılan penceredeki bütün “applicationları” kırmızı çarpıyla silip Uygulamayı yeniden çalıştırınız.

33) Mobil İmza ile Uyap Editör Programında Belge İmzalarken “Bilinmeyen bir sebepten dolayı parmakizi değeri hesaplanamıyor: null” şeklinde bir hata alıyorum ne yapmalıyım?

Mobil İmza ile Uyap Editör Programında Belge İmzalarken “Bilinmeyen bir sebepten dolayı parmakizi değeri hesaplanamıyor: null” şeklinde bir hata alıyorsanız. Aşağıdaki adımları izlemelisiniz. Sorununuz aşağıda belirtilen nedenlerin birinden kaynaklanmaktadır. Sorunun çözümü için aşağıdaki üç adımı kontrol ediniz.

    • Öncelikle Uyap Editör Programının son versiyonunun bilgisayarda kurulu olduğundan emin olun. Son versiyona https://avukat.uyap.gov.tr/avukat/programlar.jsp adresinden ulaşabilirsiniz.
    • Masaüstünde bulunan Doküman Editör Programına Mousenin sağ tuşu ile tıklayıp “Yönetici Olarak Çalıştır” seçeneğine tıklayarak Editörü açıp imzalama yapmayı deneyiniz.
  • Kullandığınız internetin bağlantı hızı çok düşük olabilir. Başka bir internet bağlantısı (Örneğin; Cep telefonunuzun 4.5G hızındaki interneti) ile giriş yaparak tekrar imza atmayı deneyiniz.

34) Bilirkişi raporunun ilk sayfasının görüntüleyebiliyorum. Diğer sayfaları görüntüleyemiyorum, diğer sayfaları nasıl görüntülerim?

Bilirkişi raporu genellikle .tiff uzantılı resim dosyası olarak sisteme eklenmektedir. Kullanıcılar bu dosyayı açtığında örneğin, 10 sayfalık bir raporun sadece ilk sayfasını görüntülüyor. Bunun nedeni .tiff uzantılı resim dosyalarının Windows Fotoğraf görüntüleyicisinin dışındaki farklı resim programları tarafından görüntülenmesinden kaynaklanmaktadır. Bu sorunu şu şekilde çözebilirsiniz.

Başlat → Varsayılan Programlar → Varsayılan Programınızı Ayarlayın → Windows Fotoğraf Görüntüleyicisi → Bu Programı Varsayılan Olarak Ayarla → Tamam menülerine basıp pencereleri kapatınız

35) Stajyer Avukatlar UYAP sistemini kullanabilirler mi?

Stajyer avukatlar elektronik ve mobil imzaları olsa bile UYAP sistemine giremezler. Avukatları tarafından yetki belgesi verilmiş olan dosyalar için sadece fiziki ortamda işlem yapabilirler elektronik ortamda işlem yapamazlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir